کد مطلب:318971 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:265

بررسی دین بهاء
خوانندگان محترم البته می دانند كه آن سه علامت در صورتی متصور است، كه مدعی دین، خود را بنده خدا دانسته، دعوایش این باشد كه دینش از جانب خدا آمده، تمام دستوراتش وابسته به عالم وحی است در این صورت برای اثبات دعوایش آن سه علامت لازم است و اما اگر مدعی شریعتی خود را خدا دانسته و نیز آشكار باشد كه دین وی از ناحیه بشر سرچشمه گرفته است به طور قطع آن دین از صفوف ادیان چه آسمانی [1] و چه غیر آسمانی [2] خارج است.
بنابراین شریعت بهائیت از سنخ دوم به شمار می رود، چون مدعی بهائیت (حسینعلی مازندرانی) در چند مورد ادعای خدائی كرد و نیز مانند آفتاب روشن است كه دین بهائیت از طرف روس ها پایه گذاری شده، پس از این مقدمه چنین نتیجه به دست می آید كه دین بهاء از تحت عنوان دین چه آسمانی و چه غیر آسمانی خارج است، ولی برای اینكه فریب خوردگان بهائیت خیال نكند كه در این كتاب تعصب مذهبی به خرج داده، خواسته ایم دین بهاء را در مرتبه اول از زمره ادیان خارج نمائیم، لذا آهسته آهسته پیش رفته همان طور كه وعده داده بودیم بررسی كامل در دین بهاء می نمائیم تا بر فریب خوردگان روشن گردد كه آن سه علامت در مدعی دین بهائیت اصلا وجود ندارد، قبل از بررسی در دین بهاء ناگزیریم، برای اثبات اینكه حسینعلی ادعای خدائی كرده و اینكه دینش از طرف روسها پایه گذاری شده دلیل اقامه كنیم و مدرك صحیح به دست شما خوانندگان محترم بدهیم.


[1] مانند دين موسي و عيسي و دين اسلام.

[2] مانند دين زردشت و بودا.

مدعي دين بودا و زردشت هرگز دعواي خدائي نكرده اند ولي چون دين آن دو داراي آن سه علامت نبود لذا از اديان غير آسماني محسوب گرديد.